20 Mart 2014 Perşembe

ÇOCUĞUMA NEYİ ÖĞRETMELİYİM?

Eskilerin dediği gibi “EĞİTİMİN YAŞI YOK!”  Ne kadar doğru bir söz! Yaşları, gelişimleri ve özellikleri ne olursa olsun; öğrenmelerine (bireysel öğrenme şekli, öğrenme hızı vb.) uygun şekilde hazırlanmış bir programla tüm çocuklar gelişir. Burada atlanmaması gereken önemli nokta çocuk için hazırlanmış onun öğrenme şekline uygun ÖZEL PROGRAM, ÖĞRENME HIZI VE EĞİTİM YOĞUNLUĞU’dur.


Çocuğunuz ile çalışmaya başlarken NE? Öğreteceğinize karar verin. Bunun için çocuğunuzu objektif (yapabildiklerini doğru ve gerçekçi) şekilde değerlendirin.  Çocuğunuzun yaptıklarını ve yapamadıklarını doğru şekilde ayırt etmeniz, çocuğunuzun gelişim yolunda ilerlemesi için büyük önem taşımaktadır. Bunun için şu sorulara cevap arayın:

☺ Çocuğunuz, yaşıtlarının gelişim özelliklerinin neresinde?
☺ Çocuğunuz, neleri yapamıyor?
☺ Çocuğunuzun en verimli öğrendiği zaman dilimi hangisi?
☺ Çocuğunuz nasıl öğreniyor?
☺ Çocuğunuza hangi materyalleri kullanarak çalışmalısınız?


Tüm bu sorular sizin çocuğunuza neyi öğretmeniz gerektiği ve eğitimin içeriği konusunda yardımcı olacaktır. Bu sorulara cevabı çocuğunuzun eğitimcisi yada uzmanıyla birlikte arayabilir ve çocuğunuza programı birlikte hazırlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder