OTİZM NEDİR?
Otizm, doğuştan meydana
gelen yada ilk üç yıl içinde ortaya çıkan karmaşık gelişimsel bir
bozukluktur. Etkilediği kişilerin iletişim kurma, sosyalleşme ve öğrenme
becerilerinde yetersizliklere yada farklılıklara yol açar. Otizm erkeklerde kızlara
oranla 4 kat daha fazla görülmesine karşın, kızlarda otizm daha ağır
gelişmektedir.
Otizm; AIDS, Hepatit vb.
hastalıklar gibi hızla yayılıyor. Son rakamlar çok ilgi çekici her 80
çocuktan biri Otizm tanısı alıyor. Ne oluyor da çocukları bu
kadar etkiliyor, Otizm’in sebebi ne? Dünya da Otizm’ in sebebi ile ilgili
birçok araştırma var. Ve çalışmalarda hala sürüyor… Kesin olarak bir sebep
göstermek ne yazık ki mümkün değil… Araştırmalar çevresel, biyolojik, genetik
faktörlerin etkili olduğunu göstermektedir. Umudumuz en kısa zamanda
Otizm’in neden kaynaklandığını bulunmasıdır. Bu doğrultuda bilimselliği
kanıtlanmamış tedavi ve yöntemleri denemeniz çocuğunuza zaman
kaybettireceği gibi sizin de maddi anlamda sömürülmenizdir.
Bu belirtilerin hepsinin bir çocukta olması beklenmez. Her bireyde davranışın yoğunluğu, sıklığı ve özelliği farklılık göstermektedir. Otizm' in tipik belirtileri:














Hiç yorum yok:
Yorum Gönder