1 Nisan 2014 Salı

OTİZM NEDİR? BELİRTİLERİ NELERDİR?

OTİZM NEDİR?

Otizm, doğuştan meydana gelen  yada  ilk üç yıl içinde  ortaya çıkan karmaşık gelişimsel bir bozukluktur. Etkilediği kişilerin iletişim kurma, sosyalleşme ve öğrenme becerilerinde yetersizliklere yada farklılıklara yol açar. Otizm erkeklerde kızlara oranla 4 kat daha fazla görülmesine karşın, kızlarda otizm daha ağır gelişmektedir.

Otizm; AIDS, Hepatit vb. hastalıklar gibi hızla yayılıyor. Son rakamlar çok ilgi çekici her 80 çocuktan biri Otizm tanısı alıyor. Ne oluyor da çocukları bu kadar etkiliyor, Otizm’in sebebi ne? Dünya da Otizm’ in sebebi ile ilgili birçok araştırma var. Ve çalışmalarda hala sürüyor… Kesin olarak bir sebep göstermek ne yazık ki mümkün değil… Araştırmalar çevresel, biyolojik, genetik faktörlerin etkili olduğunu göstermektedir. Umudumuz en kısa zamanda Otizm’in neden kaynaklandığını bulunmasıdır. Bu doğrultuda bilimselliği kanıtlanmamış tedavi ve yöntemleri denemeniz çocuğunuza zaman kaybettireceği gibi sizin de maddi anlamda sömürülmenizdir.

Bu belirtilerin hepsinin bir çocukta olması beklenmez. Her bireyde davranışın yoğunluğu, sıklığı ve özelliği farklılık göstermektedir. Otizm' in tipik belirtileri:




Diğer Çocuklarla ilişki kurmakta zorlukHerşeyin aynı olmasını istemek, rutin yaşama bağlılık, değişikliklere aşırı tepki vermekUygunsuz ve sebepsiz gülmek ve ağlamak
Tehlikeye karşı duyarsızlıkGöz temasının çok az ya da hiç olmamasıSürekli aynı oyunları oynamak
Acıya karşı duyarsızlıkEkolali (Cevap vermek yerine, kendisine söylenenleri aynen tekrar etmek)Yanlız kalmayı tercih etmek


Temastan, kucağa alınmaktan ya da sevilmekten hoşlanmamakObjeleri kendi etrafında çevirmekSeslere karşı aşırı duyarlılık ya da aşırı duyarsızlık


Objelere gereksiz yere bağlanmakİhtiyaçlarını belirtmekte zorlanmak. Konuşma yerine hareketlerle ihtiyaçlarını belirtmeye çalışmakAşırı hareketlilik ya da aşırı hareketsizlik
Bir sebep olmadan strese girmek, üzüntü duymakNormal öğrenme metodlarına karşı duyarsızlıkMotor hareket gelişiminde düzensizlik. (Topa vuramaz ama küpleri üst üste dizer)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder