11 Nisan 2014 Cuma

Otizm' li çocuklarda "BEN, BENİM" demeyi öğretmek



Otizm’ li çocuklar da benlik algısı tam oluşmadığı için kendilerinden bahsederken isimlerini telafuz ederler. "Ben benim" zamirleri ve eklerini kullanmazlar. Örnek vermek gerekirse konuşabilen bir otizmli birey kendi isteklerini "Ben susadım" yerine “Ali susamış." , "Benim annem" yerine "Ali’nin annesi", "Ben yaptım" yerine "Ali yaptı.” diyerek ifade eder. Konuşamayan birey ise anlatmak için farklı yollar seçer.

Otizm’li çocuklarda benlik algısını geliştirmek için, önce kendisinin farkına varmasını sağlayarak farkındalığı  artırmak gerekir.

Bunun için çocuğunuzun adını söylerek “…. kim?” diye sorun. Etkinlik bitince “Kim yaptı?” diye sorun. Aynı şekilde  “ben” demesini sağlayın.

Belli bir süre sonra fiziksel desteği keserek, model olun. Yoğun ve sık aralıklarla tekrar edin.
Soru kalıplarını değiştirip, günlük yaşamın içine yayın. Çocuğunuzu bağımsız şekilde sorularınıza cevap vermesi için motive edin. Göreceksiniz çocuğunuz belli bir süre sonra kendi ile ilgili sorulara “ben-benim” diyecek  yada kendini göstererek cevap verecektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder